UA-91055042-1

Bijeenkomsten

Berna Wisman

Mr B.W.M. (Berna) Wisman

  • Berna Wisman
  • counsel@bernawisman.nl
  • + 31 (0) 6 23 4908 65
  • Kantoor: Rosanderwaard 4 2904 SM Capelle aan den IJssel

BEDRIJFSJURIST

Als zelfstandig bedrijfsjurist sta ik ondernemers, bedrijven en organisaties bij in juridische kwesties. Met praktische inslag en een hands- on- mentaliteit help ik met het opstellen en beoordelen van overeenkomsten en andere juridische documenten, het voeren van onderhandelingen, het oplossen van juridische problemen, de (re)organisatie van juridische zaken. Mediatorsvaardigheden. Specialiteiten: contractenrecht, vastgoed- en huurrecht, privaat en publiek bouwrecht, ondernemingsrecht.

VERTROUWENSPERSOON

Als extern vertrouwenspersoon ongewenste omgangsvormen en integriteit help ik organisaties en hun medewerkers een veilig werkklimaat te scheppen. Door aan medewerkers een luisterend oor te bieden bij klachten over onder meer pesten, agressie en geweld, discriminatie en (seksuele) intimidatie en vervolgens samen eventuele verdere stappen te onderzoeken. En door met de organisatie en leidinggevenden te sparren over het beleid op dit gebied en te helpen dit verder vorm te geven.

Voor vragen, informatie, een eerste kosteloos advies en opdrachten ben ik bereikbaar op:
+31 (0) 6 23 49 08 65 of counsel@bernawisman.nl

Annelies van Strien

drs. A.J.E. (Annelies) Strien-Peet

Yvonne Sons

Y.Th.J.C.M. (Yvonne) Sons

Janny van Ruiten

J.L.M. (Janny) van Ruiten

Kerstborrel in Naaldwijk

Op 13 december waren we te gast bij Clara Feenstra in Naaldwijk.
Samen met Adka Osnabrugge organiseerde zij deze keer onze “Kerstborrel”.
Een gezellige en informele bijeenkomst waar we, onder het genot van een lekker hapje en drankje, uit konden kijken op de feestdagen en onze plannen voor het volgende jaar konden bespreken.

Nieuwe ledenbijeenkomst CVVO

Op dinsdag 29 november werd de ‘nieuwe ledenbijeenkomst’ gehouden. Alle leden waren hier van harte welkom.

Deze dag waren we welkom op twee locaties in Zaltbommel (Van Campen Consultancy en Rabobank Bommelerwaard)
Zoals bekend waren we uitgenodigd door ons nieuwe lid Marleen Teunis bij van Campen Consultancy (Hogeweg 37B, 5301 LJ Zaltbommel).
Van Campen Consulting is een landelijk opererend organisatieadviesbureau. Zij zorgen voor vitaliteit, duurzame inzetbaarheid en gezondheid in een organisatie. In de afgelopen 20 jaar hebben ze bewezen bij hun opdrachtgevers dat ze grote verbeterslagen realiseren. Zij bieden een gegarandeerde verbetering van efficiëntie, productiviteit, bedrijfscultuur en verzuimreductie.

 

Het programma zag eruit als volgt:
Van Campen Consultancy

  • 15.30 uur ontvangst koffie/ thee
  • 16.00 uur welkom en inleiding mevrouw Teunis- van Campen, directeur/ eigenaar, Van Campen Consultancy Auteur en Spreker Vitaliteit en Verzuim
  • 17.00 uur borrel
  • 17.45 uur vertrek naar Rabobank Zaltbommel

Vervolgens waren we op uitnodiging van UVON Noord-Brabant’ twee deuren verder’ bij het Coöperatiehuis van Rabobank Bommelerwaard, Hogeweg 55 Zaltbommel.
‘De Kracht van de Ondernemende Vrouw’

  • 18.00 – 18.30 uur ontvangst en welkomstwoord door UVON Noord-Brabant voorzitter Marjorie van Geenhuizen
  • 18.30 – 18.50 uur opening door Yolanda Eijgenstein
  • 18.50 – 19.50 uur theatercollege ‘F*ck die onzekerheid’ door Vreneli Stadelmaier, winnaar van de Joke Smit-prijs 2015
  • 19.50 – 20.30 uur walking dinner
  • 20.30 – 21.15 uur Yolanda Eijgenstein in gesprek met Elze Frie en Ilse Overwater
  • 21.15 – 22.00 uur borrel, netwerken en napraten

Voor een impressie van de dag: http://www.cooperatievanvrouwelijkeondernemers.nl/nieuws/

Philip den Ouden (FNLI) over “FOOD”

Op dinsdag 25 oktober waren wij in Brasserie Mondano in Den Haag.
Na de borrel was het woord aan de heer Philip den Ouden, directeur van FNLI, de Federatie Nederlandse Levensmiddelen industrie. De FNLI is de koepelorganisatie en belangenbehartiger voor bedrijven en branches in de Nederlandse levensmiddelenindustrie.

Op LinkedIn over ….
Philip den Ouden is Communicatie en Public affairs professional met ruime algemene bestuurlijke ervaring.
Hij heeft sterke strategische vaardigheden, snelle analyse en inzicht in nieuwe situaties. Brede internationale ervaring, mondiaal perspectief”

Het was een interessante avond.

Programma:
• 17:30 – 18:30 Ontvangst en borrel in Mondano
• 18:30 – 19:30 Diner
• 19:45 Lezing dhr. Philip den Ouden

Brasserie Mondano
Prinses Margrietplantsoen 25
2595 AM Den Haag

Masterclass “Leef Je Talent”

Verslag | zomeruitje UVON Zuid-Holland | ‘Leef je talent’| 26 juli 2016
 

Op de zomerse namiddag van dinsdag 26 juli werden we door collega UVON lid Joan Nunnely (Eye for You) en haar business partner Nurlaila Karim, hartelijk ontvangen in één van de prachtige ruimtes van de Machinist in Rotterdam.
 

De flyer (met een danseres op de voorgrond) en de aanwezige muziekinstallatie in de hoek, maakten ons nieuwsgierig naar wat een meer dan afwisselende en interessante masterclass zou worden.
 

Door middel van verschillende korte oefeningen, geïnspireerd op de scrum methodiek, brachten we in een korte tijd achtereenvolgens onze inspiratiebronnen en waarden, activiteiten, behoeften en tot slot onze kwaliteiten en talenten in kaart. Door deze volgorde te hanteren kom je tot een geïntegreerd talent en competentieprofiel.
 

Deze zoektocht ging gepaard met korte bewegings- en performance oefeningen zodat er niet alleen aandacht was voor het hoofd maar ook voor het hart, voor het weten én het voelen.
 

Nadat we onze talenten in kaart hadden gebracht en ook hadden opgeschreven met behulp van verschillende formats, lichtte Joan Nunnely samen met Henny van Egmond het competentieprofiel van de ondernemer toe. Een goede ondernemer is ambitieus, besluitvaardig, gedisciplineerd, creatief, energiek en gedurfd, overtuigend, resultaatgericht, verantwoordelijk, heeft commercieel vermogen en is een goede netwerker. Een mooi profiel om naast je eigen competenties te leggen en te kijken waar je eventueel nog aan zou kunnen werken.
 

Tot slot viel al het geleerde mooi samen in het opstellen van een pitch. Nu eens niet op een traditionele manier maar door je te verbinden aan een bekend merk en hier op voort te borduren. Op het scherm verschenen een ontelbaar aantal logo’s van Philips tot Armani, van Audi tot CocaCola. Een voor een moesten we een merk kiezen die ons aansprak en toelichten waarom. En opeens was daar onze pitch.
 

Want waarom spreekt een bepaalt merk je aan? Omdat ze bijvoorbeeld innovatief en maatschappelijk gericht zijn (je waarden), doordat ze degelijke en duurzame producten maken (je uitgangspunten) en gericht zijn op het leven makkelijker maken (je missie).
 

De masterclass ‘Leef je talent’ smaakte naar meer en was een mooie inkijk in het bedrijf van Joan en haar business partners.
 

De enthousiaste gids (naam?) begeleidde ons, via interessante plekken en anekdotes over de mooiste stad van Nederland, naar de heerlijke barbecue bij ons collega UVON-lid Gerda Verhaar-Eeuwijk.
 

Hartelijk welkom geheten, heerlijk gegeten en tijd om te netwerken met elkaar. Het was een zomeruitje om met heel veel plezier op terug te kijken.
 

www.eye4you.net

Martine Vecht over time management + ALV

Op 27 september waren we in de Lichtfabriek in Gouda.
We hielden eerst onze Algemene ledenvergadering en aten een hapje, om daarna een lezing van Martine Vecht te krijgen over time management!
Toen Martine Vecht in 2004 besloot om professional organizer te worden, verklaarden veel mensen haar voor gek. Het beroep was volslagen onbekend in Nederland en ‘opruimen als dienst’ klonk weinig veelbelovend als verdienmodel. Bovendien: ze had totaal geen verstand van ondernemen. Ook KvK-cijfers toonden aan: de kans dat haar bedrijf na vier jaar nog zou bestaan was slechts 30%.
Het liep gelukkig anders. Bien-être, het bedrijf dat Martine oprichtte, bestaat inmiddels dik tien jaar en is een florerende eenvrouwszaak. Ze rekent enkele grote bedrijven tot haar vaste klantenkring en wordt ingehuurd voor workshops, burn-outpreventie of 1-op-1 werkplekcoaching. De timemanagement scheurkalender was elk jaar een bestseller in de Managementboek Top 10 en ook schreef ze met een collega ‘De beste tips tegen tijdnood’ (2011). Vijf jaar geleden kwam er zelfs een tweede bedrijf, de School voor Organizing, een opleidingsinstituut voor professional organizers.
Martine is met recht een trotse zzp’er, of zoals ze zelf zegt: zelfstandige professional. Op 27 september vertelde ze hoe zij het ondernemerschap heeft ervaren, maar ook over haar strijd om professional organizing als volwaardig beroep op de kaart te krijgen. Bovendien deelde ze welke timemanagementprincipes voor haar als ondernemer van onschatbare waarde zijn gebleken – en wat haar minder goed afging en gaat. En natuurlijk kreeg u ook de nodige tips om op uw eigen onderneming toe te passen!

www.bien-etre.nl
> www.schoolvoororganizing.nl

Agenda

 

17:00 – 18:00 Algemene ledenvergadering

18:30 – 19:30 diner

Vanaf 19:30 lezing door Martine Vecht

Locatie
LF Gouda (Lichtfabriek)
Hoge Gouwe 189
2801 LE Gouda
Tel. 0182 231 251

Je kan goed parkeren in de naastgelegen (1 minuut loopafstand) parkeergarage “Q-Park Bolwerk”.
> www.lfgouda.nl

ALV CvvO in Almere

Alle UVON-ZH leden zijn lid van de landelijke Coöperatie Van Vrouwelijkel Ondernemers.
Wij laten graag onze stem horen en willen actief zijn en blijven in de werkgeversorganisatie VNO-NCW.

Vandaar dat alle UVON-ZH leden en belangstellenden waren uitgenodigd voor de landelijke bijeenkomst van de CvvO in Almere op 28 juni.

Programma

  • 14.00 uur – Bedrijfsbezoek Yakult (alleen bij voldoende deelnemers)
  • 16.00 uur – “NL naar Next level, door kracht van diversiteit” met VNO-NCB in het WTC in Almere
  • 19.00 uur – ALV bij CVVO lid Hoogwoud & Van Haga te Almere

Adressen

  • Adres Yakult volgt nog
  • WTC Almere, P.J. Oudweg 4, 1314 CH Almere
  • Hoogwoud & Van Haga, G.T. Rietveldstraat 182, 1333 LJ Almere