UA-91055042-1

Nieuws

Nieuwe ledenbijeenkomst CVVO

Op dinsdag 29 november werd de ‘nieuwe ledenbijeenkomst’ gehouden. Alle leden waren hier van harte welkom.

Deze dag waren we welkom op twee locaties in Zaltbommel (Van Campen Consultancy en Rabobank Bommelerwaard)
Zoals bekend waren we uitgenodigd door ons nieuwe lid Marleen Teunis bij van Campen Consultancy (Hogeweg 37B, 5301 LJ Zaltbommel).
Van Campen Consulting is een landelijk opererend organisatieadviesbureau. Zij zorgen voor vitaliteit, duurzame inzetbaarheid en gezondheid in een organisatie. In de afgelopen 20 jaar hebben ze bewezen bij hun opdrachtgevers dat ze grote verbeterslagen realiseren. Zij bieden een gegarandeerde verbetering van efficiëntie, productiviteit, bedrijfscultuur en verzuimreductie.

 

Het programma zag eruit als volgt:
Van Campen Consultancy

  • 15.30 uur ontvangst koffie/ thee
  • 16.00 uur welkom en inleiding mevrouw Teunis- van Campen, directeur/ eigenaar, Van Campen Consultancy Auteur en Spreker Vitaliteit en Verzuim
  • 17.00 uur borrel
  • 17.45 uur vertrek naar Rabobank Zaltbommel

Vervolgens waren we op uitnodiging van UVON Noord-Brabant’ twee deuren verder’ bij het Coöperatiehuis van Rabobank Bommelerwaard, Hogeweg 55 Zaltbommel.
‘De Kracht van de Ondernemende Vrouw’

  • 18.00 – 18.30 uur ontvangst en welkomstwoord door UVON Noord-Brabant voorzitter Marjorie van Geenhuizen
  • 18.30 – 18.50 uur opening door Yolanda Eijgenstein
  • 18.50 – 19.50 uur theatercollege ‘F*ck die onzekerheid’ door Vreneli Stadelmaier, winnaar van de Joke Smit-prijs 2015
  • 19.50 – 20.30 uur walking dinner
  • 20.30 – 21.15 uur Yolanda Eijgenstein in gesprek met Elze Frie en Ilse Overwater
  • 21.15 – 22.00 uur borrel, netwerken en napraten

Voor een impressie van de dag: http://www.cooperatievanvrouwelijkeondernemers.nl/nieuws/

Philip den Ouden (FNLI) over “FOOD”

Op dinsdag 25 oktober waren wij in Brasserie Mondano in Den Haag.
Na de borrel was het woord aan de heer Philip den Ouden, directeur van FNLI, de Federatie Nederlandse Levensmiddelen industrie. De FNLI is de koepelorganisatie en belangenbehartiger voor bedrijven en branches in de Nederlandse levensmiddelenindustrie.

Op LinkedIn over ….
Philip den Ouden is Communicatie en Public affairs professional met ruime algemene bestuurlijke ervaring.
Hij heeft sterke strategische vaardigheden, snelle analyse en inzicht in nieuwe situaties. Brede internationale ervaring, mondiaal perspectief”

Het was een interessante avond.

Programma:
• 17:30 – 18:30 Ontvangst en borrel in Mondano
• 18:30 – 19:30 Diner
• 19:45 Lezing dhr. Philip den Ouden

Brasserie Mondano
Prinses Margrietplantsoen 25
2595 AM Den Haag

Masterclass “Leef Je Talent”

Verslag | zomeruitje UVON Zuid-Holland | ‘Leef je talent’| 26 juli 2016
 

Op de zomerse namiddag van dinsdag 26 juli werden we door collega UVON lid Joan Nunnely (Eye for You) en haar business partner Nurlaila Karim, hartelijk ontvangen in één van de prachtige ruimtes van de Machinist in Rotterdam.
 

De flyer (met een danseres op de voorgrond) en de aanwezige muziekinstallatie in de hoek, maakten ons nieuwsgierig naar wat een meer dan afwisselende en interessante masterclass zou worden.
 

Door middel van verschillende korte oefeningen, geïnspireerd op de scrum methodiek, brachten we in een korte tijd achtereenvolgens onze inspiratiebronnen en waarden, activiteiten, behoeften en tot slot onze kwaliteiten en talenten in kaart. Door deze volgorde te hanteren kom je tot een geïntegreerd talent en competentieprofiel.
 

Deze zoektocht ging gepaard met korte bewegings- en performance oefeningen zodat er niet alleen aandacht was voor het hoofd maar ook voor het hart, voor het weten én het voelen.
 

Nadat we onze talenten in kaart hadden gebracht en ook hadden opgeschreven met behulp van verschillende formats, lichtte Joan Nunnely samen met Henny van Egmond het competentieprofiel van de ondernemer toe. Een goede ondernemer is ambitieus, besluitvaardig, gedisciplineerd, creatief, energiek en gedurfd, overtuigend, resultaatgericht, verantwoordelijk, heeft commercieel vermogen en is een goede netwerker. Een mooi profiel om naast je eigen competenties te leggen en te kijken waar je eventueel nog aan zou kunnen werken.
 

Tot slot viel al het geleerde mooi samen in het opstellen van een pitch. Nu eens niet op een traditionele manier maar door je te verbinden aan een bekend merk en hier op voort te borduren. Op het scherm verschenen een ontelbaar aantal logo’s van Philips tot Armani, van Audi tot CocaCola. Een voor een moesten we een merk kiezen die ons aansprak en toelichten waarom. En opeens was daar onze pitch.
 

Want waarom spreekt een bepaalt merk je aan? Omdat ze bijvoorbeeld innovatief en maatschappelijk gericht zijn (je waarden), doordat ze degelijke en duurzame producten maken (je uitgangspunten) en gericht zijn op het leven makkelijker maken (je missie).
 

De masterclass ‘Leef je talent’ smaakte naar meer en was een mooie inkijk in het bedrijf van Joan en haar business partners.
 

De enthousiaste gids (naam?) begeleidde ons, via interessante plekken en anekdotes over de mooiste stad van Nederland, naar de heerlijke barbecue bij ons collega UVON-lid Gerda Verhaar-Eeuwijk.
 

Hartelijk welkom geheten, heerlijk gegeten en tijd om te netwerken met elkaar. Het was een zomeruitje om met heel veel plezier op terug te kijken.
 

www.eye4you.net

Martine Vecht over time management + ALV

Op 27 september waren we in de Lichtfabriek in Gouda.
We hielden eerst onze Algemene ledenvergadering en aten een hapje, om daarna een lezing van Martine Vecht te krijgen over time management!
Toen Martine Vecht in 2004 besloot om professional organizer te worden, verklaarden veel mensen haar voor gek. Het beroep was volslagen onbekend in Nederland en ‘opruimen als dienst’ klonk weinig veelbelovend als verdienmodel. Bovendien: ze had totaal geen verstand van ondernemen. Ook KvK-cijfers toonden aan: de kans dat haar bedrijf na vier jaar nog zou bestaan was slechts 30%.
Het liep gelukkig anders. Bien-être, het bedrijf dat Martine oprichtte, bestaat inmiddels dik tien jaar en is een florerende eenvrouwszaak. Ze rekent enkele grote bedrijven tot haar vaste klantenkring en wordt ingehuurd voor workshops, burn-outpreventie of 1-op-1 werkplekcoaching. De timemanagement scheurkalender was elk jaar een bestseller in de Managementboek Top 10 en ook schreef ze met een collega ‘De beste tips tegen tijdnood’ (2011). Vijf jaar geleden kwam er zelfs een tweede bedrijf, de School voor Organizing, een opleidingsinstituut voor professional organizers.
Martine is met recht een trotse zzp’er, of zoals ze zelf zegt: zelfstandige professional. Op 27 september vertelde ze hoe zij het ondernemerschap heeft ervaren, maar ook over haar strijd om professional organizing als volwaardig beroep op de kaart te krijgen. Bovendien deelde ze welke timemanagementprincipes voor haar als ondernemer van onschatbare waarde zijn gebleken – en wat haar minder goed afging en gaat. En natuurlijk kreeg u ook de nodige tips om op uw eigen onderneming toe te passen!

www.bien-etre.nl
> www.schoolvoororganizing.nl

Agenda

 

17:00 – 18:00 Algemene ledenvergadering

18:30 – 19:30 diner

Vanaf 19:30 lezing door Martine Vecht

Locatie
LF Gouda (Lichtfabriek)
Hoge Gouwe 189
2801 LE Gouda
Tel. 0182 231 251

Je kan goed parkeren in de naastgelegen (1 minuut loopafstand) parkeergarage “Q-Park Bolwerk”.
> www.lfgouda.nl

ALV CvvO in Almere

Alle UVON-ZH leden zijn lid van de landelijke Coöperatie Van Vrouwelijkel Ondernemers.
Wij laten graag onze stem horen en willen actief zijn en blijven in de werkgeversorganisatie VNO-NCW.

Vandaar dat alle UVON-ZH leden en belangstellenden waren uitgenodigd voor de landelijke bijeenkomst van de CvvO in Almere op 28 juni.

Programma

  • 14.00 uur – Bedrijfsbezoek Yakult (alleen bij voldoende deelnemers)
  • 16.00 uur – “NL naar Next level, door kracht van diversiteit” met VNO-NCB in het WTC in Almere
  • 19.00 uur – ALV bij CVVO lid Hoogwoud & Van Haga te Almere

Adressen

  • Adres Yakult volgt nog
  • WTC Almere, P.J. Oudweg 4, 1314 CH Almere
  • Hoogwoud & Van Haga, G.T. Rietveldstraat 182, 1333 LJ Almere

Boudewijn de Groot ‘Achter glas’

Theaterconcert in de Koninklijke Schouwburg te Den Haag, met voorafgaand een 2-gangen diner op 24 mei a.s.
 
Nieuwe liedjes, aangevuld met bijzondere nummers uit zijn oude repertoire, voor fijnproevers en echte luisteraars.

Bijgestaan door drie prima muzikanten speelt hij in een intieme setting de nieuwe liedjes aangevuld met nummers uit zijn oude repertoire. Expliciet geen hits, maar juist de nummers die we misschien nog niet zo goed kennen. Voor de fijnproevers en de echte luisteraars. Want iedereen weet dat Boudewijns nummers voornamelijk bedoeld zijn om naar te luisteren.


De prijs is 55 euro per persoon, exclusief drank tijdens het diner.
Hier zit het volgende bij:

  • Rond 18.00 een tweegangendiner met koffie en bonbon na in onze Theater Brasserie Wasserman
  • Eersterangs tickets voor het theaterconcert van Boudewijn de Groot (aanvang 20.15)
  • Drankje naar keuze in de pauze.

Programma:

  • 18:00 uur diner in Theaterbrasserie Wasserman (Koninklijke Schouwburg in Den Haag)
  • 20:15 uur concert Boudewijn de Groot (Grote zaal)
  • 22:30 uur afsluiting

 

Koninklijke Schouwburg
Korte Voorhout 3
2511 CW Den Haag

> Koninklijke Schouwburg

Collegetour Groeien in Vrouwelijk leiderschap

Wilt u groeien als vrouwelijk leider? Vanuit uw kracht en met plezier het maximale uit uw carrière halen?

Op 5 april start op de Universiteit Utrecht de collegereeks ‘Groeien in Vrouwelijk leiderschap, excelleer naar je volle potentieel’.
Tijdens deze collegetour delen acht inspirerende sprekers hun visie, kennis en ervaring over wat vrouwelijk leiderschap precies is en gaat u aan de slag hoe u uw volle potentieel als vrouwelijk leider kunt inzetten. Daarnaast bouwt u een netwerk van vrouwelijk leiders op die elkaar steunen en inspireren om verder te groeien.

Tijdens deze reeks van acht colleges:

  • Leert u over de dynamiek van leiderschap, mannelijk én vrouwelijk;
  • Krijgt u inzicht in uw persoonlijke drijfveren, ambities en leiderschapsstijl;
  • Wordt u gestimuleerd hoe u steviger kunt staan in uw ‘hoge hakken’;
  • Bouwt u aan een actief netwerk met waardevolle contacten.

De acht colleges zijn los en als serie te volgen. De colleges vinden plaats op dinsdag 5, 12 en 19 april, dinsdag 17 mei, maandag 23 mei, dinsdag 31 mei, maandag 13 juni en dinsdag 28 juni 2016 bij de Universiteit Utrecht.

De programmatijden zijn: ontvangst om 15.30 uur en de colleges eindigen om 19.30 uur met een netwerkborrel en dinerbuffet.

Meer weten? Kijk op de website voor het PROGRAMMA en de SPREKERS. U kunt zich ook direct AANMELDEN.

> www.vrouwelijkleiders.nl

“Van ondernemerschap naar Politiek, hoe gaat dat in zijn werk”

Sabine Verschoor, voormalig wethouder in Wassenaar en oud-lid van UVON-ZH, praat over haar politieke leven na haar ondernemers/uitgevers bestaan.
 

Het programma van deze avond is gewijzigd i.v.m. het neerleggen van de wethoudersfunctie van Sabine Verschoor afgelopen week.
 

Het mag duidelijk zijn dat dit een ingrijpende situatie is voor haar.
 

Toch is Sabine bereid om bij ons haar verhaal te komen vertellen.
 

We gaan niet naar Raadhuis De Paauw.
 

We verwachten nu iedereen om 18.30 uur in restaurant De Schulpwei, Katwijkse weg 7 in Wassenaar voor de lezing van Sabine en het diner.
 
> D66 – Sabine Verschoor

Tineke Rensen: Geef je concurrenten het nakijken

Tineke Rensen, oud lid van ons netwerk, oud topsporter, startte 25 jaar geleden haar onderneming.
 

Zij komt dinsdag 22 maart voor ons spreken in het Witte Huis in Pijnacker en presenteert/verkoopt haar boek: “Geef je concurrenten het nakijken”
 

Inloop en borrel vanaf 17:30, diner vanaf 18:15, de openbare lezing begint om 19:30 uur.
 

Locatie: Het Witte Huis

Raadhuisplein 1

2641 DR Pijnacker

Tel. 015-3610222

> www.hetwittehuis-pijnacker.nl

Bedrijfsbezoek Bergwerff Transport en ALV

Ridderkerk, 23-2-’16

We starten de bijeenkomst met een bezoek aan Bergwerff Transport in Ridderkerk

Dertig jaar geleden begonnen Leo en Jolanda Bergwerff aan hun logistieke avontuur.
Zij startten een koeriersdienst.

Het bedrijf groeide uit tot een succesvol logistiek dienstverlenend bedrijf met maar liefst 60 trekkende eenheden en ruim 80 medewerkers.
De flexibiliteit, destijds nodig voor de koeriersdienst, is vandaag de dag nog steeds de drijvende kracht achter het succes van het bedrijf.

Vanaf 17:00 uur zijn we welkom aan de Nikkelstraat 8 -10 in 2984 AM Ridderkerk.
Tel. 088 35 35 500
www.bergwerff.nl

 
Om ca. 18:45 uur vertrekken we naar Hofstede de Paradijshoeve voor het diner met aansluitend de Algemene Ledenvergadering om 20:00 uur

We willen uiterlijk afsluiten om 21.30 uur.

Hofstede de Paradijshoeve is gevestigd aan de Oostmolendijk 82a, 2986 AA Ridderkerk.

Tel. 06 12 45 24 11
www.hofstededeparadijshoeve.nl